2.jpg

بررسی ۷۵ روستای دچار لغزش لرستان/ ۱۵ روستا باید پایدارسازی شوند

بررسی ۷۵ روستای دچار لغزش لرستان/ ۱۵ روستا باید پایدارسازی شوند

خرم‌آباد- رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی از بررسی لغزش‌های رخ داده در ۷۵ روستای لرستان در جریان سیل خبر داد و گفت: ۱۵ روستا نیازمند به پایدارسازی اساسی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین گرکانی امروز دوشنبه در شورای مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل ۱۸۲ روستا در کل کشور از نظر لغزش و پایدارسازی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: نسخه مداخله در روستاها توسط پژوهشکده سوانح طبیعی ارائه شد و برای کارهای ایمن سازی، درجاسازی و ... نسخه هایی دادیم.

وی با بیان اینکه در لرستان ۱۵ روستا باید پایدار سازی شود، تصریح کرد: بالای ۷۵ روستا در لرستان درگیر لغزش شده بودند اما پایدارسازی خیلی از روستاها با اقدامات ساده ای قابل انجام است.

رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی با اشاره به اینکه برای 45 روستا مطالعات دقیق درجا سازی انجام شده است، خاطرنشان کرد: در مورد ۱۵ روستا باید اقدامات عمیق تری انجام شود که موارد در شورای راهبری در تهران مصوب شده است و بعد از تصویب در جلسه امروز نیز برای اجرا ابلاغ می شود.

گرکانی با تاکید بر اینکه مطالعات ژئوفیزیک و ژئوتکنیک این روستاها انجام شده است، افزود: دو روستا هم جدیدا به ما ارائه شده است.

وی یادآور شد: وضعیت چند روستا از جمله روستای «قلعه رستم» حاد است.

 

معرفی تجهیزات ژئوفیزیکی

water drop

water